Dirigent

Hilde De Coster

Gegroeid vanuit een muzikale en zingende familie, zong zij reeds vanaf haar tiende in het
jeugdkoor van Erps onder leiding van haar moeder, Marie-Thérèse Van Ruyskensvelde, van wie zij ook haar eerste pianolessen kreeg.

Na het jeugdkoor zong zij in het koor Cantate waar zij vanaf september 1996 de dirigeerstok overnam van Constant Meeus.

Hilde kreeg les van Lou Van Cleynenbreugel en volgde vele dirigentencursussen. Beatrijs De Vos gaf haar vijf jaar privé-les. Zij zingt ook sopraan in het Arenbergkoor Heverlee.

Hilde werkte ook mee, als koorleidster en actrice, aan verschillende musicals in Zaventem: “Fiddler on the roof” (2004), “The Sound of Music” (2008) , “My fair Lady” (2010), “Nalinga yo, Sabena” (2012), “Evita” (2014) en “Fiddler on the roof” (2016) en "Daens" (2018).